Jangan Lakukan Perkara Ini Dalam MLM



Kali ini saya ingin berkogsi pula dengan anda perkara-perkara yang tidak boleh atau perlu anda elakkan ketika kali pertama membentangkan tentang syarikat MLM anda kepada prospek anda.
Jangan Sesekali Sebut Nama Syarikat Anda.
- Jangan sebut nama syarikat anda sebelum anda berikan link video pengenalan syarikat anda. Bermaksud anda perlu hantar link video tersebut terlebih dahulu, ini dapat meningkatkan rasa ingin tahu mereka. Tetapi apa yang lebih penting, ianya dapat menghalang mereka daripada selidik sendiri tentang syarikat anda dan salah faham dengan informasi yang terdapat di dalam internet.
- Satu perkara yang anda perlu tahu tentang GOOGLE. Sekiranya anda type "Apple Scam" anda akan jumpa maklumat tersebut. Jadi type apa sahaja di google berkenaan scam, anda akan JUMPA! Jika mereka cari maklumat tentang syarikat anda sebagai contoh nama syarikat anda "M company" scam? Ya! mereka akan jumpa. Tetapi yang sebenarnya syarikat anda TIDAK SCAM.
jangan

Jangan Sebut Perkataan "PELUANG".
- Ini kerana perkataan "peluang" ini sudah terlalu ramai sangat yang guna, menyebabkan orang ramai berasa fobia untuk dengar perkataan itu lagi. Jika anda sebut sahaja perkataan peluang, mereka akan terus berpendapat ianya scam. Apatah lagi perkataan "MLM". Jangan sebut perkataan yang anda rasa berkaitan dengan scam.
Jangan Email Mereka Beserta LINK.
- Ramai sangat sahabat-sahabat saya dan juga orang yang saya tidak kenal menghantar email atau pun PM di Facebook secara tiba-tiba beserta LINK ke website MLM mereka. Saya panggil itu adalah email SPAM. Anda sendiri pun tahu bahawa sekiranya anda mendapat email seperti itu, anda pun tidak akan tekan link tersebut, betul tak? Jadi kenapa perlu kita buat perkara yang sia-sia seperti itu malah kawan anda juga akan berasa tidak selesa.
- Mungkin juga ianya hanya akan membuat mereka lari daripada anda. Sebagai contoh, selepas beberapa ketika anda mesej mereka semula untuk bertanya " Tuan dah tengok ke link yang saya berikan tempoh hari" mereka akan terus cakap sudah walaupun hakikatnya belum. Jadi pertama sekali perkara yang perlu anda buat adalah berkenalan. Kongsikan tentang syarikat anda sekiranya mereka berminat untuk tahu, sekurang-kurangnya selepas 3x mesej dengan mereka.
Jangan Bercakap Dengan Prospek Anda Lebih Daripada 3 Minit.
- Jangan bercakap dengan prospek anda lebih daripada 3 minit jika mereka belum menonton video tersebut. Pertama sekiranya mereka tidak berminat, ianya hanya membazirkan masa anda. Kedua mereka akan tanya soalan yang tidak perlu dan anda pula akan membuatkan mereka berasa sistem syarikat anda sangat rumit, salah faham, pening dan sebagainya.
Semoga perkongsian ini membantu anda lebih berjaya. Sekian terima kasih

No comments:

Post a Comment