Adakah Ini MLM? : Halangan Ahli MLM



Adakah ini MLM??
Hari ini kita akan membincangkan tentang "Halangan seorang ahli MLM". Sekiranya anda sudah berada lama dalam bidang ini, pasti anda pernah berhadapan dengan situasi ini di mana ketika anda sedang bersemangat untuk menerangkan tentang produk atau syarikat anda, tiba-tiba propek anda belum sempat apa-apa lagi bertanya satu soalan "killer" kepada anda. ADAKAH INI MLM? Sekiranya anda mendapat soalan tersebut, bagaimana cara anda menjawabnya?
Soalan "adakah ini MLM?" nampak memang pendek tapi tanpa ilmu yang cukup ianya boleh membuatkan anda terkedu dan tak mampu berkata apa-apa, sekaligus menyebabkan prospek anda hilang keyakinan terhadap anda. Kalau anda kata "Ya" mereka biasanya akan lari. Kalau anda kata "tidak" anda dikatakan menipu pula. Jadi apakah cara terbaik untuk berhadapan halangan yang sedemikian? Apa yang perlu anda katakan kepada mereka supaya mereka teruskan mendengar apa yang cuba anda sampaikan kepada mereka?
Anda sebenarnya hanya perlu tanya kembali kepada mereka soalan ini, "Adakah tuan/puan sedang mencari syarikat MLM?" Jika mereka kata "Ya", ini jawapan anda kepada mereka "Bagus! Kita patut bincang tentang peluang ini!" dan anda boleh teruskan pengenalan syarikat atau produk anda seperti biasa.
Tetapi jika mereka jawab "Tidak!", apa yang perlu anda katakan pada mereka? Anda hanya perlu jawab dengan jawapan yang sama! "Bagus! Kita patut bincang tentang ini!". Seterusnya anda hanya perlu jual produk syarikat anda kepada mereka tanpa mendorong mereka daftar sebagai ahli. Lama-kelamaan mereka akan lihat sendiri betapa ruginya mereka menggunakan produk syarikat anda tanpa menjadi ahli untuk menjana pendapatan sampingan. Akhirnya mereka mungkin akan terbuka hati untuk mendaftar sebagai ahli.
Jadi adakah anda sudah bersedia untuk berhadapan dengan soalan "adakah ini MLM" ?? Saya pasti anda sudah bersedia! Semoga perkongsian ini membantu dan menambah lagi ilmu anda dalam bidang network marketing ini. Jangan lupa kongsikan dengan rakan-rakan MLM anda yang lain. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment